Content Club Community - Socially Sanne

Wil jij makkelijker je favoriete klanten aantrekken?

Leer elke maand stap voor stap betere content maken

Ben jij klaar om je bedrijf te laten groeien online, maar heb je al zoveel geprobeerd zonder resultaat? Miste je de stok achter de deur en een duidelijke focus?

Dan is de Content Club Community wat je zoekt.

Elke maand groei je in je content skills, zodat jij steeds beter wordt in het inzetten van online marketing.

Socially Sanne Raaimakers Pinterest en content Marketing-41

Thema Oktober: Website Optimalisatie

Een goed werkende website is een tool waar je niet zonder kunt als ondernemer

Stel je eens even voor he.
Je bent uitgenodigd voor een feestje waar je niemand
kent. Misschien vaag van gezicht, maar eigenlijk ben je er helemaal solo.

Je hangt je jas aan de kapstok, loopt de huiskamer binnen en kijkt een beetje ongemakkelijk om je heen.
Onderweg naar dat feestje hoopte je op een warm onthaal van de gastvrouw, maar die is in geen velden of wegen te bekennen.
Er is verder ook niemand die even een praatje met je maakt of je begroet.
Lekker feestje…

Je loopt naar de keuken om een drankje te scoren. Maar je hebt geen idee wat die namen op de etiketten betekenen, waarom moet het zo ingewikkeld?

Je kiest een drankje waarvan de naam je het meest aanspreekt, maar na één slok heb je direct spijt. Wat een bocht. Je zet het glas weg en loopt een beetje verdwaald door de kamer.

Er zijn wel andere gasten, maar niemand let op jou. Laat staan dat ze een gesprekje aanknopen. Wat doe je hier eigenlijk?
Je geeft het nog een paar minuten de kans, maar na een minuut of 10 haak je toch echt af en zoekt de eerste beste deur richting uitgang. Niemand die het in de gaten heeft.

Nou. Dat was totaal niet wat je er van verwacht had. Zonde van je tijd…


Stel je voor dat dit de manier is waarop bezoekers jouw website bezoeken.

Ze komen op je site, maar er is nauwelijks herkenning.

Van wie is die site ook al weer en wat kwam ik hier doen?
Ze klikken op wat linkjes in de menubalk, maar hebben geen flauw idee wat er bedoeld wordt. Wat een termen. Snap er niks van.

Ze scrollen nog een beetje, maar zijn nog sneller afgehaakt dan dat jij je favoriete Netflix serie aan kunt zetten.

Shit

Je hebt toch niet voor niets zolang aan je site zitten knutselen, of er zoveel in geïnvesteerd om de bezoekers die je krijgt onbedoeld weer direct weg te jagen?

 

Socially Sanne - Pinterest marketing - volg een training of Pinterest management uitbesteden

Wat mij betreft is je website het belangrijkste kanaal om kennis te maken met je klanten. Het is jouw plekje op het internet waarmee je kunt doen en laten wat je wil en het allerbeste: je bent er niet afhankelijk van een algoritme van een derde partij.

Dat betekent dat alle content die jij er plaatst altijd te zien is voor je bezoekers. Er is maar één plek op het wereldwijde web waarop jij echt de controle hebt over wat jouw doelgroep te zien krijgt. Dat is je website.

De meeste social media kanalen zijn zo ingericht dat hun gebruikers zo lang mogelijk op hun platform blijven. Daardoor kunnen ze meer advertenties tonen = meer inkomsten.

Heel logisch dus dat ze het niet zo makkelijk maken om vanuit hun platform naar jouw website door te klikken. Dan lopen ze inkomsten mis.

En natuurlijk kun je posten op social media om je boodschap over te brengen, maar iemands gedrag als zij lekker doelloos een rondje over de socials scrollen om de tijd te doden, of heel gericht over een onderwerp willen lezen, dat is nogal een verschil.

Iemand die jouw website bezoekt, is al veel ‘warmer’ dan iemand die toevallig jouw content voorbij ziet komen in de tijdlijn van een social kanaal.

Jij legt misschien vooral de focus op social media posts die binnen enkele uren weer uit de tijdlijn verdwenen zijn. Ook spendeer je uren op Instagram om een beetje interactie te krijgen met je volgers.

Ondertussen staat jouw website stof te happen. Zonde, want jouw website kan zo veel werk voor je uit handen nemen waardoor je ook minder online rond hoeft te hangen.

Tijd om die site eens flink af te stoffen dus. Daarom staat de gehele maand oktober in het teken van het optimaliseren van jouw website.

We gaan kijken naar het content gedeelte, én naar het technische deel, zo ga je dus echt stappen maken.

Voel je nu: Oeh dat is echt hard nodig! Dan is dit jouw maand in de Content Club.

Na aanmelding word je direct toegelaten tot de besloten omgeving waar je kunt sparren met andere ondernemers.

Je kunt instappen tot en met dinsdag 04 oktober 12:00 uur. Daarna gaan de deuren weer dicht.

Waarom de Content Club?

De Content Club is ontstaan uit een behoefte die ik zag bij andere onderneemsters, maar ook deels bij mezelf.

  • Ik mis ook wel eens een collega om iets tegenaan te houden
  • Ik mis ook soms een stok achter de deur om door te pakken
  • Ik mis ook ooit een zetje in de juiste richting


En jij herkent dat misschien ook wel.

Resultaat? Je doet of duizend dingen tegelijkertijd en door elkaar, of (nog erger) je stagneert waardoor er helemaal niets uit je handen komt.

Maar hoe kunnen jouw dromen dan ontstaan? Hoe kun je verder groeien?

Dat wordt dan verdomd lastig.

In de Content Club maken we het simpel, maar wel concreet en actiegericht.


Elke maand werken we aan 1 thema binnen content marketing. Of dit nu gaat om het scherp maken van je doelgroep, je website beter vindbaar maken of gestructureerd werken. Elke maand een ander onderwerp.


Resultaat?
Jij blijft gefocust en maakt stappen, in plaats van dat je alle ballen omhoog wilt houden. Want iedereen weet, dat gaat uiteindelijk een keer mis.

Zet je bedrijf in de spotlights met een goed werkende website

In de maand oktober leer je hoe je jouw website gebruiksvriendelijker kunt maken voor je bezoeker.

Zo zorg je er voor dat de mensen die jouw site bezoeken niet direct afhaken, maar juist méér willen. Dit zit niet alleen in tekstuele aanpassingen die je direct kunt toepassen, maar daar komt ook een technisch gedeelte bij kijken.

Socially Sanne Raaimakers Pinterest en content Marketing-41

Komende maand ga je onder andere ontdekken:

✅ Hoe een goede website in elkaar zit

✅ Waar je op moet letten bij het schrijven van een goede homepage

✅ Hoe je voorkomt dat je bezoekers je site weer direct verlaten

✅ Wat er komt kijken bij het sneller maken van je website

✅ Hoe je bezoekers eenvoudig meerdere pagina’s laat bezoeken

✅ Welke onderdelen er voor zorgen dat je site juist minder goed presteert

✅ Dat je heel prima zelf met vertrouwen aan je website kunt werken

 

Jouw bedrijf is serious business, géén hobby

En zo behandel je het ook

Jouw onderneming is je kindje, en je doet er dan ook alles aan om het succesvol te maken. Maar je mist een bepaalde focus en een stok achter de deur om dat waar te maken.

Je laat je agenda vollopen met allerlei andere afspraken en werkzaamheden, maar je content blijft structureel achter.

Jammer. Want hierdoor gaat je boodschap alle kanten op. Hoe weet jouw doelgroep dat ze bij jou moeten zijn als jij dat niet duidelijk verwoord?

Je hebt al zoveel geprobeerd online, maar het lukt je niet om nieuwe klanten aan te trekken. Soms voelt het alsof dat hele ondernemen niet voor jou is weggelegd. Zo zonde, want je hebt zulke grootse ideeën en dromen!

De Content Club is hiervoor jouw oplossing

In dit membership leer je hoe je op een slimme manier online marketing inzet zodat jij zeker te weten jouw lievelingsdoelgroep aanspreekt.

Jij bent vooral goed in je eigen vak, maar hoe je dit over kunt brengen op je potentiële klanten is nog een aandachtspuntje

Socially Sanne Raaimakers Pinterest en content Marketing-87

Jij zoekt geen online training

Dat gaat je namelijk niet helpen als je er vervolgens toch niets mee doet. Het gaat erom dat je doorpakt. En de Content Club helpt je hierbij.

Elke maand staat er een belangrijk onderwerp van je online business centraal, en daar ga je strategische stappen op zetten. Bedenk je eens waar je dan staat over 3 maanden, een half jaar, een jaar! Je bent niet meer bezig met losse flodders schieten, maar je zet gerichte stappen op verschillende vlakken binnen je business.

Hoeveel makkelijker wordt jouw leven als je precies weet wie jouw doelgroep precies is?
Bedenk je eens hoeveel makkelijker het wordt als je die persoon echt raakt met jouw content.
Wat zou dat betekenen voor jouw bedrijf, als je zou weten dat je jouw doelgroep jou weet te vinden, doordat jij super sterke content deelt?
Stel je eens voor…

Je doet het niet alleen

In de Content Club ben je samen met andere online onderneemsters die net zo gedreven zijn als jij en resultaat willen zien uit hun werk. We hebben allemaal hetzelfde doel: onze business laten groeien zodat we nóg meer mensen kunnen helpen.

Heb je hulp nodig? Deel je vragen in de Content Club.
Wil je even je ideeën voorleggen? Gooi ze in de groep.
Wil je de diepte in op de meest belangrijke onderwerpen binnen je business? Hier werk je aan in de Content Club.

Ok, even praktisch. Wat gaan we elke maand doen?

Elke maand staat er een ander thema in de spotlights dat bijdraagt aan de groei van jouw bedrijf. De onderwerpen variëren van social media, tot content marketing, sales, mindset en meer.

Je krijgt elke maand nieuwe kennis, met als doel dat jij zo snel mogelijk in de startblokken komt en gemotiveerd blijft.

Het doel is dat jij scherp blijft en actie onderneemt. Dat betekent dat ik je niet ga overladen met kennis en opdrachten. Daar heb jij niets aan, want dan wordt het alleen nog maar een grotere drempel om aan de slag te gaan.

Wel geef ik je elke maand de tools waarmee jij stappen kunt blijven zetten, zonder dat dit enorm veel tijd van je vraagt. Je hebt tenslotte al genoeg te doen als ondernemer.

Je kunt elke maand in- en uitstappen, je zit dus nergens aan vast. Elke maand behandelen we een ander thema, maar ik weet niet altijd ver vooruit wel thema dat is.

Onderstaande onderdelen kun je wel elke maand verwachten.

Masterclass door mij

Elke maand geef ik live via Zoom een masterclass over een onderwerp dat aansluit bij het thema van die maand. Het doel van de masterclass is niet alleen om je iets te leren, maar vooral om je in de actiestand te zetten. Ik koppel dus altijd een aantal opdrachten of actiepunten aan de masterclass zodat je ook echt stappen gaat maken.

Besloten community omgeving

Je krijgt toegang tot mijn besloten online community omgeving. Je vindt hier alle materialen zoals replays, checklists en opdrachten zodat je aan de slag blijft gaan. De afgelopen 12 jaar heb ik als online marketeer zowel in loondienst als als zelfstandige voor duizenden euro’s geinvesteerd in trainingen, opleidingen en coaching. De kennis die ik daarin én op de werkvloer heb geleerd geef ik jou in dit membership.

Ik ga je niet overladen met informatie, daar heb je niets aan. Ik houd het graag praktisch en concreet zodat jij er het meeste uithaalt.

Live Q&A met mij

Elke maand is er een Q&A met mij van 1 uur (afhankelijk van het aantal vragen). Je kunt je vragen van tevoren insturen en je krijgt dan tijdens de Q&A persoonlijk antwoord van mij. Hierdoor blijf je betrokken bij het proces en doordat het zo laagdrempelig is stel je sneller een vraag waarop je een antwoord krijg van een expert.

Stok achter de deur

Wat ik merk bij mijn klanten (en soms bij mezelf ook) is dat het zelfstandig volgen van een online training vaak onvoldoende stok achter de deur biedt. Je begint ergens aan, maar snel merk je dat het op de achtegrond verdwijnt door andere taken.
Nu heb je een team aan ‘collega’s’ aan je zijde die je helpen om dit keer wél door te pakken!

Masterclass door gast expert

Als ik voel dat het een waardevolle toevoeging is nodig ik een gast expert uit die past bij het thema van die maand. De experts geven bijvoorbeeld een extra verdiepende masterclass. Je krijgt achteraf altijd een opname waar toegang tot houdt zolang je lid bent van het membership.

Maak nieuwe connecties

Ben je op zoek naar een business buddy, een accountabilty maatje of wil je gewoon meer connecties maken omdat het ondernemerschap soms ook gewoon best eenzaam kan zijn? Maak dan gebruik van de online omgeving. Ik vind het heerlijk als er onderling connecties worden gemaakt en mooie nieuwe contacten ontstaan!

Contact met mij

Ik vind het belangrijk voor jou om te weten dat ik zelf degene ben die het membership runt. Ik ben een onwijze doe-het-zelver als ondernemer zijnde, dus je hoeft niet bang te zijn dat ik alles uitbesteed en er geen persoonlijke connectie is.

Pitch jezelf en jouw aanbod

In de online omgeving kun je jouw aanbod pitchen zodat je uit het membership ook weer nieuwe klanten kunt aantrekken. Ben je zelf op zoek naar hulp, dan kun je daar ook via deze weg naar op zoek. Zo helpen we elkaar groeien.

Extra’s

Elke maand bekijk ik op welke manier ik jou het beste kan helpen om stappen te blijven zetten. Het kan dus zijn dat je de ene maand nog extra templates of checklists van me krijgt, dat we een korte challenge doen of ‘Hot Seats’ waarin ik feedback geef op werk van leden. Elke maand is de vorm dus nog een beetje een verrassing, maar ik beloof je dat het hoe dan ook waardevol is!

Dit zijn de resultaten die je kunt verwachten als je actief mee doet

✔️ Je leert niet alleen, je gaat ook dóen. Alleen zo ga je resultaat zien. En je doet het niet alleen, dat houdt je gemotiveerd.

✔️ Je komt en blijft in de actiestand. Hierdoor komen veel ondernemers vaak niet verder. Ze denken meer dan dat ze doen. Dat gaan we samen doorbreken.

✔️ Naast de actiestand is er ruimte voor rust en flow. Volg je eigen tempo, dat is voor iedereen anders.

✔️ Je leert niet alleen waarom je iets moet doen, maar vooral hoe. Hierdoor ga je resultaten zien.

✔️ Je zet gerichte stappen die echt iets bijdragen aan je bedrijf. Er is genoeg wat je allemaal kunt doen, maar niet altijd hoeft te doen. In het membership richten we op die acties die lange termijn en ontwikkeling groei ondersteunen.

✔️ Je bouwt een waardevol netwerk op. Doordat je actief de connectie op kunt zoeken met andere leden werk je aan een heel waardevol netwerk wat je nieuwe klanten op kan leveren.

✔️ Je staat er niet meer alleen voor. Je krijgt er direct een groep collega’s, accountabilty partners en sparringpartners bij. Priceless.

✔️ Je wordt op meerdere vlakken uitgedaagd. Hierdoor groei je niet alleen als ondernemer, maar ook als persoon. Je kunt met een veilig gevoel uit je vertrouwde bubbel stappen.

De investering voor de Content Club Community is 57,- ex btw per maand

Je zit nergens aan vast en kunt maandelijks opzeggen. Indien je je afmeldt kun je altijd later weer lid worden. Zo kun je per maand bepalen of het thema aansluit bij jou.

Veelgestelde vragen

Voor wie is de Content Club?

Voor alle ondernemers die resultaat willen halen uit hun content. Je bent net gestart met je onderneming, of je draait al een aantal jaartjes mee maar voelt dat er meer in zit.  Je hebt al het een en ander geprobeerd, maar je ziet nog weinig resultaat.

Of je merkt dat je focus niet genoeg bij je online kanalen en met name je content ligt, waardoor groeien lastig is. Je zoekt een stok achter de deur en like minded people om lekker mee te kunnen sparren.
In de Content club vind je een grote diversiteit aan ondernemers. Zo zijn er online dienstverleners, maar ook webshop eigenaren of lokale ondernemers.

Voor wie is de Content Club niet?

De Content Club is niet voor iedereen geschikt. Soms ben je gewoon al een stuk verder in je onderneming, en dan zul je misschien niet voldoende leren uit dit membership.

Ben jij bijvoorbeeld al volledig thuis in de online wereld, weet je hoe je klanten kunt maken van je volgers en zie jij goede resultaten uit je online kanalen? Dan ga je niet veel nieuws leren in dit membership. Heb je toch hulp nodig of iemand die even met je mee kijkt, neem dan contact met me op via hello@sociallysanne.nl, ik kijk heel graag met je mee wat jij op dit moment nodig hebt.

Wat als ik niet bij de Q&A of masterclass kan zijn?

Je ontvangt achteraf een opname in de online omgeving. Zolang je lid bent kun je deze onbeperkt terugkijken.

Ook vinden de live sessies zoveel mogelijk op verschillende dagen en tijden plaats, zodat de kans voor iedereen groter is om er toch live bij aan te kunnen sluiten.

Wanneer zijn de live sessies?

Niets zo vervelend als er een live sessie wordt gegeven op het moment dat jij er niet live bij aan kunt sluiten. Natuurlijk kan ik onmogelijk met iedereen zijn agenda rekening houden. Maar om de kans te vergroten dat je toch live kunt aansluiten verdeel ik de sessies over verschillende dagen en tijdstippen.

Dit zal dus niet 1 vaste dag en 1 vast tijdstip zijn. Je ontvangt de dagen en tijdstippen vooraf zodat je hier rekening mee kunt houden in je planning.

Ook ontvang je overal een opname van zodat je deze altijd terug kunt kijken zolang je lid bent van het membership.

Ook stuur je je vragen voor de Q&A vooraf in zodat je altijd een antwoord op je vragen krijgt.

Hoe lang ben ik lid als ik me aanmeld?

Je lidmaatschap duurt minimaal 1 maand, totdat je zelf besluit om op te zeggen. Opzeggen is maandelijks mogelijk.

Word mijn abonnement automatisch verlengd?

Je kunt je na op elk moment afmelden. Meld je je niet af, dan wordt je abonnement automatisch verlengd. Je ontvangt elke maand een herinnering per e-mail voordat de volgende termijn wordt afgeschreven.

Socially Sanne Raaimakers Pinterest en content Marketing-1

Even voorstellen

Hi, ik ben Sanne Raaimakers en het is mijn missie om online onderneemsters te helpen hun onderneming op de kaart te zetten.

Als klein meisje vond ik het al heerlijk om bezig te zijn met content. Natuurlijk had ik op dat moment geen flauw idee dat dat zo heette. Ik maakte tijdschriften voor onze uit de hand gelopen hobby ‘De Stokpaarden-club’ (A4tjes aan elkaar geniet en vol geplakt en getekend met allerlei paardenplaatjes met bijpassende verhalen).

Ik wist al op jonge leeftijd dat het delen van verhalen en informatie bij me pastte. Niet zo gek dat ik koos voor de HBO studie Communicatie. Na mijn studie ging ik werken op de marketingafdeling bij Vacansoleil Camping Holidays. Ik was verantwoordelijk voor de social media kanalen, en ik was direct verkocht. Wat een toffe job!

5 jaar en inmiddels 3 kinderen verder besloot ik me verder te ontwikkelen in mijn werk, en werd ik aangenomen bij Maxi-Cosi. Door de wereldwijde focus van dit bedrijf werkte ik met collega’s over de hele wereld. ik was binnen mijn team verantwoordelijk voor alle social media marketing voor heel Europa. Dat hield in dat ik veel marketingcampagnes uitdacht en uitwerkte, collega’s trainde, content creeerde en veel sparde met diverse teams. Zo heb ik een brede kennis opgedaan op niet alleen gebied van social media marketing, maar ook e-mailmarketing, sales, website ontwerp en techniek, ecommerce en klantenservice.

Deze kennis neem ik nog elke dag mee in mijn eigen bedrijf, waardoor ik inmiddels
– honderden ondernemers heb geholpen met hun content marketing en de groei van hun online bedrijf
– organisch ruim 3.000 Instagram volgers heb gegenereerd
– een duurzame content basis voor mijn bedrijf heb gebouwd waardoor het elke dag groeit
– mijn baan in loondienst heb verruild om fulltime aan mijn onderneming te werken
– elke dag mijn kinderen uit school kan halen
– zelfs kan helpen met luizenpluizen op school 🙃
– meer rust in mijn hoofd heb en me veel meer ‘aanwezig’ voel in plaats van altijd maar te rennen en vliegen

En ik wil jou hier ook mee helpen. Want ik begrijp als geen ander dat de focus niet op 1 ding moet liggen, maar dat alles juist naadloos op elkaar aansluit. Daar gaan we ons op richten in de Content Club. Doe je mee?