Mindful Marketing Traject voor gedreven mindful onderneemsters
Socially Sanne - social media marketing blog met tips, trends, artikelen en video's over Instagram, Pinterest, social media, content marketing en online marketing

CONTENT MARKETING PROGRAMMA

Wil jij makkelijker jouw lievelings klanten aantrekken zonder elke dag online te moeten zijn?

In 12 weken leer je stap voor stap alles wat je nodig hebt om zelf converterende content te maken voor jouw bedrijf. Ben je helemaal klaar met content maken die geen klanten oplevert?

Wil je eindelijk ook eens resultaat zien uit je harde werk? Meld je aan voor hét content programma voor online dienstverlenende onderneemsters die gedreven zijn, maar ook vanuit flow willen werken .

Socially Sanne Raaimakers - Pinterest marketing specialist

Weet je nog…

Toen je begon met ondernemen had je er volop vertrouwen in. Je was vol enthousiasme. Jij ging dit helemaal nailen.
Je maakte een Instagram account aan, lanceerde je website en hoopte op veel klanten die allemaal net zo enthousiast werden over jouw aanbod als jij zelf.

Maar nu we een tijd verder zijn merk je dat het helemaal niet zo makkelijk gaat.
Je moet behoorlijk je best doen om gezien te worden tussen al dat online geweld. Laat staan dat mensen in de rij staan om van je te kopen.

Je hebt het gevoel dat je iets mist…

Hoe kan het dat anderen wel steeds nieuwe klanten krijgen?

Heb je belangrijke zaken overgeslagen?

Je wil dat mensen je berichten lezen, reageren en me daarna DM’en om klant bij je te worden.

Let me tell you: je bent zeker niet de enige met deze gedachten.

Je hebt alleen de juiste begeleiding nodig die je helpt de code te kraken.

Wat een toffe training! De info en tips zijn echt waardevol en direct om te zetten in praktijk. Weet wat je doet, waarom je het doet, voor wie je het doet en wat je resultaat is zorgt voor consistente groei in zowel de boodschap die je uit wilt dragen als het aantrekken van de juiste klanten. Ik heb genoten van jouw enthousiasme!
Mariëlle de Leeuw

Sterrenvrouw

‘Een goede contentstrategie draait niet om zoveel mogelijk uit de kast trekken. Less is juist more.
Maak slimme keuzes en doe minder voor meer effect’

Jacobien Oorspronkeling Review 1000x600 Content Club
Herken je je hierin?

❌  Je bent veel tijd kwijt aan content maken, elke week weer. Maar het levert weinig resultaat op. Je vraagt je af voor wie je dit eigenlijk nog doet, al dat posten.

Je beseft je vaak aan het einde van de week dat je nog niets gepost hebt. Shit, snel even iets in elkaar flansen. “Want je moet zichtbaar zijn, toch?”

❌  Je content gaat alle kanten op. Er zit geen structuur in, je boodschap vliegt van hot naar her. Hoe kun je duidelijk maken wat je precies aanbiedt?

❌  Je vindt het lastig om te verkopen via je online kanalen. Je wilt niet maar steeds verkoperig overkomen. Met als resultaat dat je je aanbod veel te weinig promoot.

❌  Als je dan eindelijk de moed hebt verzameld om je aanbod te noemen op social media is er niemand die het koopt. Waar doe je het ook alweer allemaal voor?

❌  Je vindt het lastig om jezelf te onderscheiden. Er zijn zoveel ondernemers die hetzelfde doen als jij. Je weet niet hoe je hier bovenuit kunt steken.

❌  Door al deze struggles ben je ook niet consistent zichtbaar. Je hebt geen strategie en doet dus maar wat. Je zou graag een plan willen zodat je weet wanneer je wat moet doen.

Kortom, je hebt te weinig klanten…

Socially Sanne - Pinterest en Content Marketing

Hoe zou het voelen als…

✅  je met jouw content alleen nog maar typische lievelings klanten aantrekt?

✅  je makkelijker klanten maakt van je volgers, ongeacht het kanaal, omdat je precies weet welke woorden je moet gebruiken?

✅  jij voortaan content maakt die echt bijdraagt aan de groei van jouw bedrijf? Geen losse flodders meer schieten, maar werken vanuit een duidelijke strategie.

✅  je precies weet wat je moet zeggen om van een afstandelijke volger een warme klant te maken?

✅  jij niet de fouten maakt die de meeste ondernemers wel maken? En daardoor geen klanten meer misloopt die nu dichter bij je staan dan je misschien denkt.

✅  je niet alleen meer werkt aan je korte termijn zichtbaarheid, maar werkt aan jarenlange vindbaarheid? Zodat content maken je niet alleen steeds makkelijker af gaat, maar je ook steeds minder tijd kost en blijvend iets oplevert.

Sterke content helpt je groeien!

Hoe geweldig zou het zijn als je er met jouw content voor zorgt dat klanten vanzelf naar jou toe komen. Hoeveel tijd zou je hiermee besparen als je weet dat je niet meer aan hoeft te rommelen met posts die niets opleveren?

Je weet dat je hier een strategie voor nodig hebt, maar wel één die bij jou past. Dat is waar we samen aan werken in dit programma.

Ik deed altijd maar wat met mijn content. Plande wel het een en ander in, maar een structuur zat er nooit in. En doelen stellen voor mijn content deed ik al helemaal niet.

Sinds ik het programma van Sanne heb gevolgd, heb ik veel meer structuur in mijn content. Ik heb een duidelijk doel voor ogen en heb tips & trics gekregen om mijn lievelingsklant op de juiste manier aan te spreken.

‘Doe jij nu maar wat’ op social media? Wil je daarin meer structuur en handvatten? Stap dan in. Het gaat je zeker helpen.

Jolanda Geels

Jolandageels.nl

Dit ga jij bereiken 

Het Content Marketing programma is het programma voor online onderneemsters die meer klanten willen. Niet door alleen maar te knallen, maar door hierbij je vrouwelijke en mannelijke energie te combineren.

Het ondernemerschap vraagt soms actie van je, het is niet alleen maar achterover leunen. Het gaat er alleen wel om dat je de juiste balans vindt tussen doorpakken en vanuit flow werken. En dat laatste doe je door de juiste keuzes te maken die passen bij jouw bedrijf én jou als persoon.

Dit programma geeft je alle kennis en skills die je nodig hebt op het gebied van content marketing om direct meer omzet uit je content op online kanalen te halen. Niet alleen op de korte termijn, maar ook de lange termijn. Zo leer je stap voor stap je omzet te verhogen dankzij sterke content en een business die flowt.

Het komt niet aangewaaid

For the record, dit kwam bij mij ook niet vanzelf. Hier heb ik naast mijn 9 jaar werkervaring bij grote multinationals ook heel wat boeken voor moeten verslinden, cursussen voor moeten volgen en vooral heel veel moeten testen en tweaken.

Hieruit heb ik zoveel lessen geleerd van wat wél en niet werkt.

Dit heb ik allemaal gebundeld in dit programma. Zo hoef jij niet de fouten te maken die ik wel maakte en zo hoef je niet net zoveel tijd en geld te investeren als ik heb gedaan. Scheelt weer, toch?

Doordat ik nu weet welke stappen ik moet zetten heb ik onder andere:

✻  onwijs toffe connecties en samenwerkingen opgedaan

✻  de pilot voor dit programma binnen een paar uur gevuld met 12 enthousiaste deelnemers

✻  een lange termijn strategie die me ook resultaat geeft als ik op vakantie ben of lig te Netflixen op de bank

Dit allemaal dankzij tactieken die jij ook leert in dit programma.

 

Dit programma is jouw steuntje in de rug om naast het leren van knetter goede content ook;

– serieuze verkopen te draaien via je online kanalen

– je het vertrouwen te geven dat jij het in je hebt om een goede ondernemer te zijn

– je trots te maken op je eigen bedrijf

 

 

Aan het einde van dit programma…

✅  heb je een duidelijke contentstrategie, de basis voor elk bedrijf if you ask me

✅  weet je precies welke stappen je moet zetten om succesvolle content te maken

✅  heb je helderheid en structuur in je content, waardoor je hiermee consistent klanten aantrekt

✅  weet jij precies hoe je jouw volgers kunt verleiden tot een aankoop, zonder te pushen en verkoperig te doen

✅  heb je de FUN weer terug!

 

Ik heb meer inzicht in het nut van het strategisch plannen van je content en hoe je dat doet. Ook het aanspreken van de verschillende doelgroepen was een eye opener.
Anouk van Helmond

Zuiver Fotografie

Hier gaan we aan werken:

We kijken vooraf waar jij nu staat en waar je naartoe wil met dit programma. Zo komen we samen tot een roadmap. Aan de hand van die roadmap gaan we concreet aan de slag met jouw contentstrategie en natuurlijk met je content waar ik je ook persoonlijk feedback op geef.

Naast dat je veel 1-op-1 begeleiding van mij krijgt, werken we samen aan de hand van mijn online omgeving.

In de online omgeving vind je veel waardevolle modules, bomvol praktische en concrete videolessen, werkboeken en handige hulpmiddelen die jou helpen om je content strategie zo effectief en simpel mogelijk te maken. 

Alle tips kun je direct concreet toepassen in je bedrijf.

Maar ik snap als geen ander dat je geen tijd hebt om urenlange video’s te bekijken en opdrachten uit te voeren. Daarom heb ik alles zo beknopt mogelijk gemaakt, maar wel met heel veel waarde.

Dit zijn de modules:

Jouw Mindset

Jouw mindset bepaalt jouw mate van succes. Als je mindset je nu in de weg zit, zie je dat direct terug in je content en je business succes. In deze module leer je hoe je twijfels overkomt, hoe je ervoor zorgt dat je wél die next level stappen durft te zetten en je gaat aan de slag met het ombuigen van belemmerende overtuigingen.

Hierdoor wordt het ineens veel makkelijker voor je om zichtbaar te worden. Heb je nu bijvoorbeeld nog moeite met je gezicht laten zien op social media? Deze les leert je hoe je hier anders naar kunt kijken. Ook deel ik mijn eigen verhaal, alleen dit is voor veel andere onderneemsters al een waardevolle ingeving.

Je Doelgroep & de Klantreis

Dit is misschien wel de belangrijkste module. Hierin leer je waar de meeste ondernemers de mist in gaan en waar jij dus echt het verschil kunt maken richting je concurrenten. Ook brengen we jouw lievelings klant volledig in kaart én stippelen we de klantreis uit. Onmisbaar voor een sterke content strategie.

Wist je dat we vaak geen idee hebben hoe klanten bij ons terecht komen? En, erger nog, dat we maarliefst 97% van onze potentiele klanten niet eens aanspreken? De formule in deze module helpt om te voorkomen dat je het grootste deel van je potentiële klanten niet aanspreekt. Alleen al daar zit zoveel goud in!

Doelen stellen

Doelen zijn een belangrijk onderdeel van je contentstrategie. Maar waar begin je met doelen stellen? Hoeveel dan? En waar moet je überhaupt op letten?
Wat ik altijd het belangrijkste vindt
 bij doelen bepalen is dat je ze niet alleen succes opleveren, maar dat je ze ook echt vol kunt houden. Volledig afgestemd op jouw ijzersterke content strategie.
Zo zorg je ervoor dat je het leuk vindt om naar een bepaald doel toe te werken, en dat je ook weet wat je daarvoor moet doen. Alleen dan gaat het je helpen. 

Content onderwerpen

Een probleem waar veel van mijn klanten tegenaan lopen is dat hun content alle kanten op gaat. Er is nauwelijks focus, dus is het voor je volgers ook bijna niet te begrijpen waar je ze mee helpt in je bedrijf.

Anderzijds kan het ook zijn dat je juist te weinig afwisseling hebt. Als je steeds maar over hetzelfde onderwerp praat dan begrip ik dat je inspiratie snel op is. Daarom gaan we aan de slag met je content onderwerpen.

In deze module leer je mijn methode om in 3 stappen je content te bedenken, volledig afgestemd op jouw bedrijf. Houd je boodschap helder, weet waar je over moet praten en behoud je focus. Dat staat centraal in deze module.

Strategisch content plannen

Krijg jij al de kriebels bij het woord contentkalender? Of geeft je dat juist direct een soort rust?
Omdat dat gevoel voor iedereen anders is ben ik niet zo overtuigd van één strategie. Ik geef je juist de handvatten om te kijken wat voor jou het beste voelt, en vanuit daar bedenken we een aanpak die past bij jou.

Voelt het voor jou bijvoorbeeld wel goed om te werken vanuit een overzichtelijke kalender, en ben je klaar voor verdieping? Hoe plan je bijvoorbeeld je content voor een lancering? Hoe kun je je content slim hergebruiken zonder in de stress te schieten? In deze module leer je het. Een hele praktische module die je er nog vaak bij wil pakken.

Content Creatie & Online Zichtbaarheid

Mijn favoriete module. Content creatie gaat namelijk zoveel verder dan een tekstje typen, fotootje erbij zoeken en posten. Hier komt een stuk marketing psychologie bij kijken die hét verschil gaan maken tussen een boodschap en een ijzersterke boodschap die jouw ideale klant direct in de actiestand zet. Hoe zet je dit in op social media en website? Het komt allemaal aan bod in deze uitgebreide kennisbank.

Na deze module weet jij precies hoe je niet alleen tegen je doelgroep praat, maar hoe je er voor zorgt dat zij zich ook echt aanngesproken voelt. Dát is wat sterke content doet.

Module 7 – Online Vindbaarheid

Vindbaarheid is het toverwoord als je wilt dat mensen je online óók zien op de momenten dat jij niet zelf actief bent. Hoe dan? Door er voor te zorgen dat je gevonden wordt op precies díe woorden die passen bij jouw bedrijf.

Hoe zorg je ervoor dat jouw website beter gevonden wordt online? Daar heb je een goede SEO-strategie voor nodig. SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel je website zó inrichten dat je beter gevonden wordt in de zoekmachines. Dit basis SEO-stappenplan gaat je hierbij helpen. De SEO checklist geeft je houvast, elke keer weer als je nieuwe content schrijft voor je website.
Met behulp van deze module werken we aan de vindbaarheid van jouw website.

Resultaten meten, optimaliseren en bijsturen

Een content strategie is eigenlijk nooit ‘af’. Online marketing is een kwestie van veel testen, optimaliseren en bijsturen. Maar hoe doe je dat? In deze module leer je voor de meest gebruikte online kanalen waar je zoal op moet letten.

Dankzij deze module voorkom je dat je met losse flodder schiet. Door deze naast je doelen te leggen bouw je aan een stevige fundering van jouw online zichtbaarheid van je bedrijf. Daar kun je jarenlang op bouwen. En hoe gaaf is het om te zien dat jouw nieuwe aanpak ook werkelijk resultaat oplevert! Heel motiverend!

Voor wie is dit programma geschikt

Dit programma is geschikt voor de ondernemer die haar bedrijf niet ziet als een hobby ‘leuk voor erbij’. Jouw bedrijf is je kindje, en je doet er alles voor om het een succes te maken.

Dit programma  is niet gemaakt voor een specifieke beroepsgroep. Het is veel belangrijker dat jij je bedrijf als een serious business beschouwt, het belang van content begrijpt en erop gebrand bent hier serieus mee aan de slag te gaan. Jouw voorgangers waren onder andere VA’s, fotografen, webshop eigenaren, coaches, marketeers, spiritueel ondernemers en therapeuten.

Wat denk je ervan?

Ben jij klaar voor sterke content waarmee je jouw lievelingsklanten aanspreekt? Wacht niet langer en plan nu nog een matchcall in, dan spreek ik je snel

“KNOWLEDGE IS POWER, BUT WITHOUT ACTION IT IS USELESS”

Je programma geeft me handvatten voor zowel de korte als de lange termijn. Op korte termijn gaf het me ideeen welke onderwerpen passend zijn. Voor de langere termijn heeft het mijn blik gescherpt en marketing-ideeën gegeven om die toekomstige doelen te kunnen realiseren.

Eerlijk=eerlijk. Ik heb er veel tijd in gestopt om de info eigen te maken en uit te werken. Ik vond dat superleuk om te doen. Heerlijk om mezelf ook op dat vlak te ontwikkelen en te werken aan mijn bedrijf.

Aan de hand van de overzichten, structuur, voorbeelden en live sessies, heb ik zelf een goede start kunnen maken met het maken van waardevolle content voor mijn doelgroep. Voor zowel de korte als de lange termijn. En omdat het mijn doelgroepen zijn, moet ik ook zelf de berichten schrijven. Alleen voor niets gaat de zon op…. 😉

Mirjam Tuinhout

FeetForward

Vooraf dacht ik dat de cursus van Socially Sanne alleen zou bestaan uit praktische tips over hoe je het beste content kunt plaatsen op diverse kanalen, zoals Instagram en Pinterest.

Wat bleek? Het is veel uitgebreider!

Je leert echt om voor jouw bedrijf een specifieke online strategie te bepalen en te denken vanuit je ideale klant. Wie is deze persoon en hoe bereik je hem of haar het beste met je online content. Ik heb geleerd om veel groter te denken, vooraf een strategie uit te zetten en niet zomaar meer ‘iets te posten’. Dus beginnen met het omschrijven van je ideale klant, meetbare en haalbare doelen stellen en daarna een route uitzetten hoe je deze doelen gaat bereiken. En -heel belangrijk- hoe je bij kunt houden of je dit behaald hebt.

In de cursus leer je welke tools kan je gebruiken om merkbekendheid op te bouwen, jouw product te lanceren en meer betalende klanten te genereren. De hele cursus is zeer toegankelijk en staat in een fijne digitale omgeving met een mooie layout. Sanne deelt op enthousiast wijze ontzettend veel kennis en onderbouwd alles met interessante feiten, goede voorbeelden en fijne schema’s.

De cursus is geschikt voor iedereen met een eigen bedrijf die zijn of haar dienst of product wil verkopen en daar social media kanalen voor in wil zetten. Ook leer je waar je op moet letten bij het schrijven van teksten en hoe je website het beste gevonden kan worden (SEO).

Je kunt hem zelfstandig volgen in je eigen tijd of (als je net als ik een stok achter de deur nodig hebt 🙂 kiezen voor de online training met begeleiding van Sanne. Het is heel fijn om te kunnen sparren met haar en de andere deelnemers. Kortom: een super interessante, leerzame én leuke cursus voor iedereen die online marketing gebruikt voor zijn bedrijf, en zeg nou zelf: je kunt toch niet meer zonder?

Lesley Hoogelander

Studio Bellamie

Veelgestelde vragen

VEELGESTELDE VRAGEN
Voor wie is dit programma geschikt?
Het programma is geschikt voor diverse online ondernemers zoals coaches, therapeuten, VA’s, en andere online dienstverleners.

Heb je een (web)shop? Dan is het niet altijd een match. Heb jij een webshop waarin je naast productinformatie ook inspeelt op bijvoorbeeld de voordelen ervan, dan kan het wel heel goed passen.

Maar heb jij een (web)shop waarin je bijvoorbeeld kleding of sieraden verkoopt en enkel op de producten focust, dan is dit waarschijnlijk niet het programma voor jou.

Maar voordat we 3 maanden intensief gaan samen werken vind ik het sowieso fijn om elkaar even te spreken, dus plan gerust een call in via onderstaande link. Dan kijken we samen of we een match zijn.

De focus in het programma ligt op online content marketing. Het is dus belangrijk dat je online content verspreidt via bijvoorbeeld je website en social media kanalen.

Hoeveel tijd vergt dit programma van mij?
Reken op zo’n 2-6 uur per week die je kwijt bent aan het volgen van het programma en het werken aan je content creatie. Daarnaast hebben we wekelijks een call van 60 minuten.
Kan ik de kosten opvoeren in mijn boekhouding als studiekosten?
Ja, dat kan. De BTW is voor ondernemers aftrekbaar. Daarnaast kun je het programma als kosten opvoeren in je boekhouding. Dit levert je ook weer belastingvoordeel op aan het einde van het jaar.
Kan ik ook in meerdere termijnen betalen?
Zeker, ik vind dat geld niet in de weg moet staan om in de groei van je bedrijf te investeren. Dus als het voor jou betekent dat je in termijnen wilt betalen, dan sta ik daar uiteraard voor open. Geef het even aan tijdens ons kennismakingsgesprek.
Ik ben pas net gestart met mijn bedrijf of maak nog niet veel content, is dat een probleem?
Nee hoor dat is geen probleem. Het is wel fijn als je al wel een website hebt die klaar is en die we kunnen verrijken met content, en als je aanbod helemaal helder is. Twijfel je of het een match is, stuur me dan even een berichtje via hello@sociallysanne.nl dan kijk ik graag met je mee.
Ik heb een andere vraag

Als je nog vragen heb help ik je natuurlijk graag!

Stuur me een mailtje via hello@sociallysanne.nl

OVER SANNE

Toen ik ging ondernemen dacht ik dat marketing een eitje zou zijn. Ik was tenslotte wel wat gewend na 9 jaar loondienst als online marketeer.

‘Vooral lekker actief zijn op social media’. Dat was mijn credo. Meerdere keren per week plaatste ik berichten op Instagram, Facebook, Pinterest en LinkedIn. En ik was ook nog elke dag actief op Insta Stories. Ik deed het allemaal maar braaf. Maar het leverde geen zak op.

Ik was kapót.

 

Ik volgde alle ‘marketing regeltjes’, maar de verkopen bleven uit. Wat deed ik verkeerd?

Toen ik eindelijk inzag welke kansen ik liet liggen ging ik direct aan het werk. Ik verdiepte me in hoe je marketing toepast als zelfstandig ondernemer. Dat is heel wat anders dan wat ik gewend was loondienst. Toen had ik namelijk een groot team en tonnen advertentiebudget tot mijn beschikking.

Toen ik dit steeds beter onder de knie kreeg, waren er steeds meer volgers die mijn diensten kochten en hun enthousiasme deelden met andere ondernemers! En dat is precies wat ook mijn doel is voor jou. Jij bent niet gaan ondernemen om uren te verspillen op social media, om uiteindelijk nog geen resultaat te zien.

Jij wil anderen helpen. Maar daarvoor is het wel belangrijk dat anderen jou kunnen vinden online.

In ‘Mindful Marketing’ zorg je niet alleen voor een super steady basis (spoiler alert: deze stappen worden bijna door iedereen overgeslagen maar zijn juist de game changers!). Ook ga je de creatieve kant op. Alles wat je nodig hebt voor jouw kick-ass content vind je in dit programma.

Met behulp van dit programma weet jij precies wat je wel en niet nodig hebt om zulke sterke content te maken waar je doelgroep simpelweg niet omheen kan. En dat ga je terug zien op je bankrekening. Precies zoals je het voor je zag toen je begon met ondernemen.. 

Waarom dit programma?

Het ‘Mindful Marketing’ traject is geboren vanuit een behoefte die ik zag toen ik veel 1-op-1 met andere onderneemsters werkte. Zonder dat ze er erg in hadden bleven er zoveel kansen liggen op content vlak. Zonde!

Vaak waren het zelfs voor de hand liggende onderdelen die ze zo konden tackelen, maar toch gebeurde het niet. Ze wisten niet waar ze moesten beginnen.

Dat was voor mij het teken om dit programma te starten. Duidelijke, no-nonsens uitleg over de stappen die jou van ‘mwah’ content naar ‘whoaaa!!’ content brengen. Heel concreet en praktisch; wat je van me gewend bent.

Alles wat ik heb geleerd in de afgelopen 12 jaar over mindset, online content marketing, copywriting, design en nog veel meer, zit in dit programma. En dat geef ik jou voor slechts een fractie van wat ik erin heb geïnvesteerd.

sanne raaimakers socially sanne pinterest business school